25 marzo 2011

LA GUERRA A LÍBIA

El dimecres passat vaig estar a la tertúlia del programa de Canal 4 Business “Tot 4”. Vàrem parlar de la intervenció militar a Líbia i encara trobo molt fort que hi hagi qui vulgui trobar punts de comparació amb la invasió de l’Iraq de l’any que va començar el 20 de març de l’any 2003. I és curiós que amb això pareix que els sectors més esquerrans i els més dretans es trobin, encara que sigui per raons diferents.

Jo crec que al PP li pesa molt la consciència d’haver recolzat una guerra com aquella, on l’Administració Bush va enganyar a tot el món, fins el punt d’enviar al seu secretari d’Estat al Consell de Seguretat de l’ONU a mentir vers uns informes falsejats, que indicaven que el règim de Sadam Husein tenia o estava fabricant armes de destrucció massiva i que col•laborava amb Al Qaeda. A l’esquerra, els tira molt el discurs demagògic del pacifisme i de que totes les intervencions bèl•liques son per interessos econòmics.

Jo penso que en aquesta ocasió s’ha fet el que s’havia de fer i em demano què hagués dit el PP si en ZP no hagués recolzat aquesta operació militar. Però hi ha una diferència elemental que el PP no vol acceptar i convindria que ho reflexiones. Per ara, l’opinió pública no està en contra d’aquesta guerra –per ventura perquè un mandat de l’ONU l’empara- i, a més a més, el Parlament ha autoritzat la participació de les nostres Forces Armades al conflicte per evitar que la població contraria al coronel Gadafi sigui massacrada amb medis militars que els hem venut els europeus.

Aquí teniu un petit bocí de una de les meves intervencions al programa.

No hay comentarios: